Veilig aangekomen - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Build and Care

27 Juli 2014 | Roemenië, Székelyhíd

Eerste dag Roemenië

Dag 1, de eerste blog.
Gisteren om half 12 in de middag verzamelden de ene helft van de groep in Asperen bij huize v. Willigen. Nadat we daar lekker een halfuurtje mentale voorbereidingen hadden gehad gingen we met 2 auto's op weg naar luchthaven Eindhoven, waar we de rest van de groep (Henriëtte, Joanne, Ruurd en Lisette.) al snel hadden gevonden. Zij kwamen direct van de reveillweek af.
Het inchecken, de douane passeren en het boarden verliep allemaal voorspoedig. Maar daarna liepen we helaas een halfuur vertraging op vanwege een kind met de waterpokken. Het kind mocht uiteindelijk niet mee omdat het een gevaar kon betekenen voor de Roemeense kinderen. Na twee uur en een beetje vliegen kwamen we aan in (luchthaven ergens in Roemenië) toen we buitenkwamen stonden de dominee van sacueni en een chauffeur ons op te wachten. We verdeelden ons over de auto en een busje en begonnen aan een 4 uur durende reis over een lange deels weg door steden dorpjes en bergen. Vooral veel bergen. Gelukkig kon de dominee goed doorrijden. Met 140 aan de verkeerde kant langs de vluchtheuvel was dan ook geen uitzondering. Marja, eind goed, al goed, we kwamen rond half 10 locale tijd aan. En we hadden zelfs een welkomstcommitee van +- 20 Roemeense jongeren. Toen hebben we nog een lekker avonddinner gekregen, bloemkoolsoep en spaghetti bolognese. Daar waren we allemaal wel aan toe. En waar we ook aan toe waren was een bed. Dus die volgde niet veel later!

• 27 Juli 2014 - 16:08

Rianne Dingemans:

Veel plezier met de roemeense kids en jongeren daar!

• 27 Juli 2014 - 17:42

Hans Christ:

Veel succes daar !

• 27 Juli 2014 - 18:10

Dina:

Hele mooie tijd met elkaar en met de Roemeense jeugd.

• 27 Juli 2014 - 19:23

Loes Moerland-den Uil:

Geweldig wat jullie doen. Heel veel succes gewenst en een fijne tijd met elkaar!!!

• 28 Juli 2014 - 00:00

Evert En Cindy:

Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Goeie tijd met elkaar! Veel zegen op jullie werk.