Dinsdag 29 juli - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 juli - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 juli

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg Build and Care

29 Juli 2014 | Roemenië, Székelyhíd

Dinsdag 29 juli 2014

Vandaag onze tweede vakantie bijbel week dag.
Om 8 uur zaten we aan een overheerlijk ontbijt met worst,tomaat,gebakken champignons en een gekookt ei, dit aten we met witte boterhammen. Voor de mensen die liever een lichter ontbijten hebben stonden er wat schaaltjes yoghurt .Na het ontbijt snel naar boven om alles klaar te zetten want de eerste kinderen staan al te wachten. Vandaag ontmoeten we meer dan 100 kinderen die vanaf 9 uur naar een sketch van het verhaal van Gideon keken in de kerk. Enkele jongeren van Jeugdvereniging IKE hadden dit voorbereid . We zijn iedere keer weer verbaasd dat er 100 kinderen bij elkaar zitten zonder leiding ertussen en je hoort er geen een. Het was een interactief programma en ook wij hebben ervan genoten al konden we er geen woord van verstaan.
Wat ook super leuk is om te zien hoe ze de kinderen nieuwe liedjes aanleren.
Eerst een paar keer opzeggen, dan zingt iemand het voor en zingen de kinderen het na. Lukt dat dan zingen ze het lied mee met de CD en daarna met gitaar cajon en soms ook een fluit en accordeon erbij.
Nadat de kinderen het lied zo'n 15 keer gezongen hebben gaat het dak van de kerk er bijna af zo enthousiast zijn ze.

Voor de verwerking van het verhaal gaan de kinderen in 3 groepen uit elkaar.
Linda en Koen gaan met de jongste kinderen mee. Ruurd, Lisette en Henriëtte doen de midden groep en Joanne, Elianne,Lisa en Martijn gaan met de oudste groep mee. Vandaag mochten de kinderen een kruik versieren , een potloden bakje maken of een puzzel . De foto 's laten de creativiteit van de kinderen zien. Om 12 uur is de lunch een belevenis op zich lekker buiten op matrassen de door vrijwilligers klaargemaakte boterhammen eten en lauwe thee drinken.
Het was heerlijk weer en de groep van Ruurd en Lisette is heerlijk buiten gebleven en heeft veel lol gehad met ballon trappen en touwtje springen. Wat een plezier, echt super om die glunderende gezichtjes te zien . Hier doen we het voor zei Ruurd die samen met Lisette het touw mocht rond draaien.
Ondertussen is het half 2 geworden en gaan we weer naar de kerk om de dag af te sluiten. Een praatje van waar het verhaal over ging, wat hebben jullie geleerd en natuurlijk oefenen we de liedjes nog een keer.
Na het dankgebed haalt iedereen zijn werkjes op en is de dag voorbij.

Wij mogen samen met de Roemeense jongeren aanschuiven aan een mooi gedekte tafel en eten met elkaar. Na het eten vertrekken ook de jongeren en hebben wij tijd om wat boodschappen te doen en stille tijd te houden.
Vanavond om 18.00 uur komen de jongeren terug en hebben we Bijbelstudie met elkaar en daarna gaan we de jongeren leren loombandjes te maken. Morgen gaan we uitdaging aan .........loomen met 85 kinderen. We hopen morgen het resultaat te kunnen laten zien.

Veel liefs van ons allen.

• 29 Juli 2014 - 20:37

Gerda:

Mooi verhaal.
    veel zegen op jullie werk in roemenie.

• 29 Juli 2014 - 21:06

Leendert Moerland:

Prachtig om te lezen dat er zo fijn gewerkt kan worden. En een opkomst! Tja daar zouden we hier met de vakantiebijbelweek jaloers op zijn. Nog heel veel fijne dagen toegewens!

• 29 Juli 2014 - 21:23

Leonieke Moerland :

Gaaf hoor! Geniet ervan met elkaar en een hele fijne tijd nog!!
    Liefs en knuffel voor mijn 'kleine' zusje ;-)

• 03 Augustus 2014 - 10:00

Rianne Dingemans:

Wat n opkomst zeg, 100 kinderen, geweldig.
    Leuk om het op de Roemeense tv te zien!