Een vrije dag - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu Een vrije dag - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu

Een vrije dag

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Build and Care

03 Augustus 2014 | Roemenië, Székelyhíd

Vandaag konden we "uitslapen", ontbijt was om 9 uur in plaats van 8. Om 10 uur (lees kwart over 10) vertrokken we naar Oradea, een grote stad in de buurt. Lisette's zus heeft in oradea in het kinderziekenhuis gewerkt, dus daar wilden we graag even gaan kijken, helaas mochten we enkel in de hal kijken, maar het was leuk om het ziekenhuis in het echt te kunnen zien.
Na het ziekenhuis hebben we over de markt gelopen, helaas voor Koen en zijn palmboom overhemd waren ze niet zo van het afdingen en moest Koen zijn bijna aankoop toch achterlaten. Vervolgens zijn we lekker op het terras gaan zitten om, volgens de dominee, pannenkoeken te eten, waarmee hij, natuurlijk, ijsjes en gebak bedoelde.
Daarna rondje in een park, ff kijken naar kerkjes, en toen naar het centrum. Het was de bedoeling van de dominee om door het centrum te gaan lópen, maar de vrouwen dachten er anders, we zijn lekker in alle souvenirs shops wezen kijken, bij de kraampjes langs de weg, en pretzels gekocht met op de achtergrond het "come on guys, let's go further" van de dominee.
Al met al was oradea heel erg warm (40 C) en erg leuk.
Toen we terug kwamen (maar een half uurtje later dan gepland) en geluncht hadden zijn we met de jongeren van de jeugdgroep naar het Strand gegaan. Strand was de naam van het grondwater zwembad, het water was erg warm, zoals Martijn zei: zo warm alsof je in je eigen plas zwemt, en heel erg roodbruin, je kon nog geen 10 cm erdoorheen kijken. Ook stonk het ontzettend naar rotte eieren. Maar het zou healthy moeten zijn. Als je uit het water kwam waren al je haartjes bruin, ik had plots buikhaar. Het was een speciale ervaring maar niet nog een keer.
We hebben de middag bij het zwembad ontzettend leuk contact gehad met de Hongaarse jongeren, iets wat eerder nog niet heel soepel verliep. De middag sloten we af met up tempo naar de kerk terug lopen om de grote wolk vol met regen voor te zijn. Na lekker vette slappe frietjes gaan we nu stille tijd houden.

• 03 Augustus 2014 - 09:56

Rianne Dingemans:

Wat n verhaal , leuk! En dat zwemmen, bah! Lijkt me ook niet echt lekker,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben met elkaar!
    Goede reis terug dinsdag!
    Groetjes Henry en Rianne

• 03 Augustus 2014 - 19:20

Marielle De Jong:

Waar kan je nog gratis in een gezondheid bad baden, heerlijk hoor :-)