Zondag 4 augustus – Roemenië, Sacueni - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu Zondag 4 augustus – Roemenië, Sacueni - Reisverslag uit Székelyhíd, Roemenië van Build and Care Asperen - WaarBenJij.nu

Zondag 4 augustus – Roemenië, Sacueni

Door: Sharmee

Blijf op de hoogte en volg Build and Care

06 Augustus 2013 | Roemenië, Székelyhíd

De tweede zondag is alweer aangebroken en aangezien zondag een rustdag is, hebben we ook niet veel meer gedaan dan uitgerust. ’s Ochtends zijn we nog wel met z’n allen naar de kerk geweest . De kinderen van de VBW waren er ook en we hebben de liedjes die we geleerd hebben afgelopen week gezongen .Na de dienst was er weer TAART voor alle kinderen en leiding. De kinderen hebben hun zelfgemaakte fotolijstje met een groepsfoto gekregen plus een boek. Linda en Henriëtte kregen bloemen en 2 zoenen van de dominee als bedankje voor wat ze voor de VBW gedaan hebben. Rond de middag zijn er ook nog een paar van ons naar de Baptisten kerk gegaan waar twee van de bandleden Nederlands zijn. Natuurlijk waren de Hongaarse/Roemeense jongeren er weer en aangezien het helaas al weer een van onze laatste avonden was en omdat een van de jongeren ook nog jarig was, zijn ze hier tot laat in de avond gebleven. De vijfde taart van deze week werd aangesneden en het was een gezellige avond met z’n allen totdat er iets vervelends gebeurde: na een val schoot Rick zijn schouder uit de kom. Hij moest naar het ziekenhuis gebracht worden en iedereen was erg geschrokken. We hebben nog een tijdje buiten gezeten maar het was natuurlijk niet meer zo gezellig als eerst omdat onze gedachten veel bij Rick waren. Gelukkig hebben ze hier ook dokters die alles weer op zijn plaats hebben gezet en kwam hij vannacht om drie uur weer in het huis. We hopen allemaal dat het weer helemaal goed met hem komt en dat hij snel weer kan voetballen. Zelf is hij heel sterk en daar heeft iedereen hier veel bewondering voor. Helaas zit deze werkvakantie (en mijn verhaal) er weer bijna op en ik vond het een hele leuke en bijzondere ervaring. Na het bezoek aan de zigeuners heb ik gezien dat alles wat voor mij zo normaal is, helemaal niet zo vanzelfsprekend is en ik ben erg dankbaar dat ik thuis zo’n goed leven heb en dat ik daar ook weer naartoe terug mag gaan. We gaan er morgen nog een hele gezellige dag/avond van maken en dan vertrekken we weer naar het rijke Nederland met onze eigen bad- en slaapkamers 

Tot snel!
Sharmee

• 06 Augustus 2013 - 07:27

Rianne Niezen:

Daar mag je ook heel dankbaar voor zijn lieve sharmee! En deze mooie nieuwe ervaring mag je meenemen naar het rijke Nederland.
    Wat een nare afsluiter voor Rick. Arjen vertelde ookal dat hij er zo bijzonder mee omgaat. Knap hoor Rick en beterschap met je schouder.
    En voor jullie allemaal een hele fijne en gezegende terugreis. Jullie zijn een waardevolle ervaring rijker (en ik ben stiekem enorm benieuwd wat deze ervaring met de rest van jullie mooie levens gaat doen).

• 06 Augustus 2013 - 08:12

Jannek De Groot:

Met oma 1 nachtje op het vakantieadres bij de ouders van Rick, zaten wij eersterangs toen jij je pa belde met het bericht van je schouder. Dat gaf de nodige reuring! Gelukkig, je schouder zit weer op z'n plek en je komt vandaag naar huis. Beterschap, sterkte en ff rustig aan. Allen goede thuiskomst.
    Dat alles wat jullie hebben meegemaakt een goed plekje kan krijgen. Alle goeds, Janneke

• 06 Augustus 2013 - 09:24

Dirk Lakerveld:

Wat een mooie verslagen zijn er geschreven,enorme ervaringen die jullie lange tijd met je mee zullen dragen. Voor Rick een tegenvaller met zijn schouder uit de kom. Voor ons ook wel even schrikken maar door bijzonder goed contact met de leiding vanuit Roemenie is het goed verlopen.
    Wij willen jullie daar enorm voor bedanken voor jullie opvang en inzet om alles zo goed te laten verlopen.
    Ook jullie jongeren, als groep, hartelijk dank voor jullie gebeden en hulp, wat fijn om te horen dat er gebed is geweest voor een goede afloop. En het gebed is verhoord. Het ga jullie goed en een goede reis naar huis.
    Wij zijn benieuwd naar alle verdere verhalen.

• 06 Augustus 2013 - 09:49

Sjanie Van Santen:

Wat hebben jullie veel indrukken opgedaan deze week. Fijn dat jullie dit met elkaar mochten doen.
    We schrokken wel toen we het bericht kregen, dat Rick zijn schouder weer uit de kom was. Fijn dat jullie voor hem hebben gebeden. We wensen de groep een veilige reis naar Nederland toe.

• 06 Augustus 2013 - 23:08

Thea:

Dankbaar dat jullie weer behouden thuis mochten komen !

Dank voor alle verslagen.

Ik wens jullie Gods liefdevolle zegen toe.
    Vriendelijke groet

Thea Niezen.